Free songs
Home / Novinky / Když se z vozu stane vrak: Jak se chránit před totální škodou vozidla.
Když se z vozu stane vrak: Jak se chránit před totální škodou vozidla.

Když se z vozu stane vrak: Jak se chránit před totální škodou vozidla.

I nejpozornějšímu řidiči se může na silnici stát nehoda. V některých případech si z nehody odnesete jen pár škrábnutí, popřípadě prasklé sklo či zrcátko, občas jsou ovšem škody mnohonásobně vyšší. V některých případech dokonce vozidlo putuje do takzvané totální škody. O co jde a jak se co nejvýhodněji pojistit proti jejím následkům?


Co je totální škoda na vozidle?

Totální škoda na vozidle má obvykle dva různé scénáře:

· Dojde k neopravitelnému poškození vozu, která brání v jeho dalšímu užívání. Taková škoda se obvykle nazývá technická.

· Může se také stát, že náklady na opravu poničeného vozu převyšují jeho obvyklou tržní cenu a tím pádem se vozidlo nevyplatí opravovat. V tomto případě jde o ekonomickou totální škodu.

Pokud havárie způsobí totální škodu, nejspíše potřeba koupit auto nové. Peníze z pojištění by měly náklady na nový vůz snížit.

Havarijní pojištění a totální poškození vozu

Pokud máte sjednané havarijní pojištění, pojišťovna vám většinou proplatí částku ve výši obvyklé ceny vozidla bezprostředně před pojistnou událostí, tedy obnos, za který byste odhadem vaše vozidlo prodali na trhu těsně před nehodou. Od této částky se ale odečítá hodnota vozidla po pojistné události, tedy jeho využitelných zbytků, které lze následně odprodat. Počítejte také s tím, že havarijní pojištění v naprosté většině případů počítá se spoluúčastí.

Starší auto? S totální škodou pomůže pojištění TOTÁLKA

Protože výše plnění u havarijního pojištění se odvíjí mimo jiné od stáří a ceny vozidla, pro některá zejména starší auta se tedy běžné havarijní pojištění nevyplatí. Existují ale různé alternativy. Například Kooperativa nabízí jako doplněk k povinnému ručení vozu pojištění TOTÁLKA s maximálním ročním limitem pojistného plnění 250 tisíc Kč. Jedná se o druh havarijního pojištění zaměřený na vozidla do 3,5 tuny stará 8–15 let, tedy na kategorii poměrně oblíbenou mezi českými řidiči. Pojištění sice nepokryje každé poškrábání laku, ale pomůže vám při úplném poškození nebo odcizení staršího vozidla. Na rozdíl od běžného havarijního pojištění se navíc u TOTÁLKY nepodílíte na škodě žádnou spoluúčastí.

Jaký druh pojištění zvolit

Pojišťovny nabízejí i další varianty pojištění pro případ úplného zničení vozidla. Pokud byste si například pořídili nové dražší auto a rádi byste po případné nehodě dostali zpět kupní cenu, je dobré zvážit například připojištění GAP, které po dobu tří let počítá s kupní cenou vozu, přestože se cena za tuto dobu sníží. Obecně platí, že ceny havarijního pojištění i jeho alternativ či doplňků se odvíjejí od spousty individuálních faktorů, vhodný typ pojištění je tedy nejlepší prokonzultovat s vaší pojišťovnou.

Nahoru